söndag 19 april 2009

Vårväder


Tog en liten sväng förbi mitt lilla retreat igår och idag. Har fått dit alla ullgrejer nu. Ska bli kul sen att sitta där och spinna bort tiden en stund lite då och då. Kanske med en spinnkompis? Försöker också se vad som spirar upp ur jorden nu. Irisarna på muren undrar jag vad det är för färg på? I stukan låg en till ödla. Sist plockade jag upp tre stycken och la på en sten i solen. Tittade på dom till dom var varma nog att kila iväg under löven. Jag petar lite här. Drar lite där. Sparkar på fd. hyresgästers vedhög som ska flyttas. Känner in mig lite, vad man kan göra. Eller ja, vad jag vill göra. Det får inte bli ett måste.

1 kommentar:

  1. What a unique building. It makes me jealous/envious for my own little retreat in the woods. I do believe we are cosmic twins. Recluse, yarn, books, love of all animals, love small houses.

    SvaraRadera